• Technoschool Erasmus + nauczanie wczesnoszkolne

      wrzesień/styczeń 2019/20r.

       

              Z początkiem roku szkolnego 2019\20 nasza szkoła wzięła udział w projekcie Erasmus +. Jego celem jest  łączenie  nauki języka angielskiego z wiedzą na temat krajów Unii Europejskiej. Program nastawiony jest również na rozwijanie umiejętności informatycznych, obsługi różnorodnych platform edukacyjnych oraz aplikacji na telefony komórkowe. Uczniowie tworzyć mają ciekawe materiały na zajęcia lekcyjne, jak również gry i zabawy edukacyjne.
         Nauczycielom nauczania początkowego biorącym udział w projekcie, przyświeca myśl, aby pozwolić uczniom być ekspertami w różnorodnych dziedzinach i dać im szansę na kreatywność i odpowiedzialność.
        Aby dobrze wywiązywać się z założeń projektu, nauczyciele odbywali szkolenia we własnym gronie, pani Anita Bobrowska, przekazywała ciekawe str. internetowe, rozwijające wiedzę o stosowaniu w nauczaniu nowych technologii. Pan Sławomir Szymański w październiku przeprowadził szkolenie z Funduszu Europejskiego Polska Cyfrowa „Praca i rozwój zawodowy....”., brałyśmy również udział Webinarium pana Piotra Maczug na temat- „Metod tworzenia poprawnych komunikatorów wizualnych”.
        Pierwsze działania zaowocowały już w październiku.
      • kl. I a -bawiła się w kodowanie
      • kl. II a- odbyła warsztaty z robotyki-”Symulator trzęsienia Ziemi”,
      • kl. II d-miała zajęcia z robotyki na temat programowania
      • kl III a- podczas zajęć z robotyki tworzyła wyrzutnię spinnerów
      • kl III b-miała swój pierwszy kontakt z kahootem.
      • kl III c-uczyła się programować.
           Każdy kolejny miesiąc wprowadzał coraz to ciekawsze nowe technologie, które uatrakcyjniały zajęcia i ułatwiały przyswajanie wiedzy, a przede wszystkim rozwijały kreatywność dzieci.
            W listopadzie I a i  II a- korzysta z Learning App

      kl. II a rozwiązuje zagadki z kodami QR

      kl. II d ma kolejne zajęcia z robotyki

      kl. III a tworzyła „żaby roboty”

      kl. III b- eksperymentuje z kahootem 

      kl. III c-poznaje różnice między robotami a innymi urządzeniami elektrycznymi.

         Wciąż odbywało się samokształcenie nauczycieli, jednak pani Wioletta Wydrowska odbyła certyfikowane warsztaty pt.”Programowanie łatwiejsze niż myślisz”.
       Z funduszy projektu zakupione zostały różnorodne pomoce dydaktyczne. Ku naszej  radości pojawiły się na zajęciach informatycznych dwa zestawy Ozobotów – małych, sprytnych robotów do nauki programowania. W sumie jest to:
        • 12 Ozobotów,
        • Osprzęt do ich podłączenia i ładowania,
        • 4 zestawy puzzli do budowania tras dla robotów,
        • Materiały dydaktyczne, karty pracy, kody kolorów.
       
          No i w grudniu się zaczęło, pani Wioletta Wydrowska przeszkoliła grupę zainteresowanych nauczycieli i przeprowadziła szereg zajęć w klasach wprowadzając dzieci w świat ozobotów.
        Mamy nadzieję, że kolejne miesiące będą również owocne w samokształcenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jak i w ubogacanie świata wiedzy, kreatywności i zabawy dzieci dzięki nowym technologiom.
        Beata Formella
       

      Europejski Dzień Języków Obcych

             27 września 2019 r. obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Języków Obcych. Wszystkie klasy miały do wykonania plakat o krajach Europy: Wielka Brytania, Irlandia, Cypr, Malta, Niemcy (kraje, z którymi szkoła współpracuje w ramach programu Erasmus plus). Kolorowe plakaty ozdobiły szkołę a komisja przyznająca punkty miała trudne zadanie. Następnie przedstawiciele klas wzięli udział w Quizie wiedzy o tych krajach. Uczniowie wykazali się  dużą znajomością wiadomości kulturowych, geograficznych i ciekawostek. Aby wyróżnić najlepsze klasy często potrzebna była dogrywka.

              Zwycięskie klasy to: 1a, 2d, 3a, 4c, 5c, 6b. 

      Z okazji Dnia Języków Obcych mogły pobawić się również grupy 0A i 0B. Brały one udział w zabawie językowo- obrazkowej przygotowanej przez p. Ewę Socha. Dzieci chętnie odpowiadały na pytania używając angielskich i niemieckich słówek.       

      Dziękujemy wszystkim uczestnikom!

      Organizatorzy (nauczyciele angliści, zespół Erasmus plus)

       


      Wygraliśmy mobilną pracownię komputerową!

              Nasza szkoła wzięła udział w Ogólnopolskim Konkursie #OSEWyzwanie. W piątek zostały opublikowane wyniki:

      "Informujemy, że Komisja Konkursowa Ogólnopolskiego Konkursu #OSEWyzwanie dokonała rozstrzygnięcia i przyznała nagrody. Do udziału w konkursie zgłosiło się 1606 szkół z całej Polski.

             Nagrodą w Konkursie #OSEWyzwanie są mobilne pracownie multimedialne, dzięki którym szkoły będą mogły prowadzić cyfrowe lekcje, a uczniowie będą korzystać z internetowych zasobów edukacyjnych.

            Udział w konkursie mogły wziąć szkoły z miejscowości liczących do 50 tysięcy mieszkańców. Kolejne warunki, które należało spełnić to zgłoszenie się szkoły do projektu OSE i programu mLegitymacja szkolna. Dodatkowo szkoła mogła przysłać przygotowaną specjalnie na nasz konkurs pracę plastyczną pt. „Smart szkoła”. Szansę na wygraną zwiększała również deklaracja zgłoszenia się szkoły do programów OSE Hero oraz CodeWeek."

                Nasza szkoła spełniła wszystkie wyżej wymienione warunki.

       

       

       Dzięki znalezieniu się wśród laureatów nasza szkoła otrzyma dostęp do bezpiecznego, szybkiego i bezpłatnego internetu. Dzięki nowoczesnej mLegitymacji szkolnej, nasi uczniowie nie będą musieli mieć przy sobie tradycyjnej, papierowej legitymacji szkolnej, wystarczy posiadać aplikację na   smartfonie. Dzięki wygranej w konkursie nasza szkoła pozyska komplet 16 laptopów do wykorzystywania przez uczniów nie tylko podczas lekcji informatyki. Z mobilnej pracowni multimedialnej będzie można korzystać podczas zajęć z dowolnego przedmiotu i w każdej sali lekcyjnej.

           Serdeczne podziękowania kierujemy do członków uczennic: Oliwii Wydrowskiej oraz Kornelii Klinkosz z kl. VIb oraz nauczycielom: p.Marzenie Górskiej, p.Beacie Formella, p.Anicie Bobrowskiej, p.Wiolettcie Wydrowskiej, p.Dorocie Goszka-Stoltmann, p.Sławomirowi Szymańskiemu, p.Małgorzacie Zander wraz z uczniami ze świetlicy oraz p. Marii Klasa za pomoc w przygotowaniu pracy plastycznej oraz współpracę podczas spełniania wszystkich warunków konkursu.

             Koordynatorem projektu była p. Hanna Gruba.

       

      smiley yes smiley yes smiley yes smiley yes smiley yes​​​​​​​ smiley yes​​​​​​​ smiley ​​​​​

       


      Erasmus

      W wyniku rozstrzygnięcia ogólnopolskiego konkursu wniosków złożonych w ramach Programu Unijnego Edukacji Szkolnej Erasmus Plus- Akcja 2.Współpraca na rzecz innowacji i wymiana dobrych  praktyk , w naszej szkole będzie realizowany projekt, którego koordynatorem została pani Anita Bobrowska.

            W programie uczestniczą nauczyciele z 4 krajów. Naszą szkołę reprezentują: Beata Formella, Dorota Goszka-Stoltmann, Marzena Górska, Hanna Gruba, Helena Kukielska, Beata Klein, Edyta Kuklińska, Kalina Kwidzińska, Anna Majkowska, Anetta Rosener, Iwona Sreberska, Sławomir Szymański, Wioletta Wydrowska.

            Nauczyciele będą pogłębiać znajomość nowych technologii oraz stosować je w praktyce szkolnej, uczestniczyć w międzynarodowych szkoleniach z partnerami z Turcji, Hiszpanii,Włoch- w ramach wymiany dobrych praktyk.

            Projekt w naszej placówce rusza 1.11.2019 r. i będzie realizowany do 31.10.2021 r.

            Aktualnie członkowie zespołu pracują nad praktycznym poznawaniem aplikacji: Kahoota, Padleta, Class Dojo i Quizleta. Narzędzia te pozwolą na jeszcze większe angażowanie uczniów w prowadzone  zajęcia

      yes smiley mail yes smiley mail  yes smiley mail yes smiley mail yes smiley mail yes smiley mail 

       

       



       

      Program Erasmus +

      Szkoła Podstawowa nr 1 w Żukowie rozpoczyna realizację projektu unijnego – Mobilność kadry edukacji szkolnej. Projekt „Otwieramy się na nowe możliwości- rozwój językowy i europejski S.P. nr 1 w Żukowie"  trwa od 01.07.2019 do 31.12.2020.

      W ramach projektu będzie realizowanych szereg zadań dla uczniów, nauczycieli oraz społeczności lokalnej na terenie szkoły. Ponadto 13 nauczycieli weźmie udział w szkoleniach językowych i metodycznych za granicą ( Wielka Brytania, Irlandia, Malta, Cypr, Niemcy). Na realizację zadań szkoła otrzymała dofinansowanie w kwocie 36319 euro.

      Ulotka projektu ► Our_school.pdf

      Koordynatorem programu jest Edyta Kuklińska.

       

       

       

       

       

       

      • SPRAWOZDANIE REALIZACJI PROJEKTU „PEN FRIENDS”

      •        eTwinning jest akcją patronującą projektom opartym na współpracy internetowej, realizowanym przez co najmniej dwie szkoły z przynajmniej dwóch różnych krajów europejskich. Szkoły tworzą projekt, a następnie korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT), by ten projekt przeprowadzić.

             Pod patronatem akcji eTwinning (http://www.etwinning.net) po raz kolejny nawiązaliśmy internetową współpracę z innymi europejskimi szkołami. Tym razem naszymi partnerami zostały szkoły z  Włoch, Grecji, oraz Rumunii. W ramach tych kontaktów podjęliśmy się uczestnictwa w projekcie „PEN FRIENDS”.  Uczniowie mieli możliwość obcować z językiem angielskim nie tylko na lekcjach, ale również zobaczyć, jak języka używa się w praktyce. Uczniowie chętnie brali udział w Projekcie. Uczestnicy projektu musieli stworzyć filmik o szkole, napisać kilka zdań o sobie, oraz o swoim przyjacielu. Uczniowie również stworzyli prezentacje o Żukowie, oraz wykonywali kartki z okazji świąt Bożego Narodzenia.

             Współpraca ta dała uczniom możliwość rozwijania wielu różnych kompetencji: językowych, interkulturowych oraz technicznych. Uczą się oni komunikacji pisemnej i ustnej w wielu językach, wzrasta motywacja do nauki języków obcych oraz poznawania innych kultur.

             Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z realizacji projektu.

        Koordynator projektu:
        Anita Bobrowska

      • Rowerowy Maj 2019


      • Regulamin Kampani Rowerowy Maj 2019

        • W ramach Kampanii Rowerowy Maj 2019 liczone będą aktywne podróże do szkoły odbyte od dnia 06 maja do 31 maja 2019 r. Za aktywne podróże uznaje się przejazdy rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, itp., a także w przypadku dalszych odległości podróże komunikacją miejską lub samochodem łączone z aktywnymi podróżami na ostatnim  odcinku, którego długość nie powinna być krótsza niż 200 m. 
        • Dzieci tak jak w ubiegłym roku za aktywne przejazdy będą zbierały naklejki do swoich książeczek rowerowych oraz na plakat klasowy. Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach: indywidualnym, klasowym oraz w grupie uczestniczących placówek.
        • Warto pamiętać, że jeśli dziecko ma więcej niż 10 lat, powinno posiadać kartę rowerową, znać znaki i przepisy kodeksu drogowego. Dzieci do 10 roku życia powinny podróżować na rowerze wraz z opiekunem i uznawane są za pieszych - mogą jeździć po chodnikach i przejeżdżać przez przejścia dla pieszych.
        • Aby dziecko mogło brać udział w zabawie, niezbędna jest zgoda Rodzica/Opiekuna, którą należy dostarczyć wychowawcy klasy.

        Wszystkie informacje na temat przebiegu Kampanii będą umieszczane
        na stronie https://rowerowymaj.eu na dedykowanej miastu podstronie.

        Dokumenty:


        Podsumowanie projektu  -  Kampania Rowerowy Maj 2019

               9 czerwca Burmistrz Gminy Żukowo oficjalnie podsumował Kampanię Rowerowy Maj 2019. Na ręce dyrektora placówki, pana Przemysława Czachorowskiego, trafił bon w wysokości 1000zł na rzecz szkoły.  Klasa Id z najwyższą frekwencją przejazdów w szkole otrzymała bilety do Multikina na wybrany przez siebie film. Nagrody indywidualne dla wszystkich uczestników zabawy Rowerowy Maj zostaną przekazane na najbliższym apelu w szkole. Wszystkim uczestnikom dziękujemy i gratulujemy. Zapraszamy do zabawy w przyszłym roku.

        Anna Majkowska

         

              


      • Wielka Mapa Polski

      •   

               Wielka mapa Polski to akcja skierowana do nauczycieli i uczniów klas 1-3. Akcja ma na celu wymianę pocztówkową pomiędzy szkołami. Każda szkoła, która zapisze się do akcji, otrzyma Wielką mapę Polski.

        Strona projektu ► www.wsip.pl/wielka-mapa-polski/

         

        wink  mail  laugh yes  wink  mail  laugh yes  wink  mail  laugh yes  wink  mail  laugh yes 

         

      • Piękna nasza Polska cała

      •      Od września do grudnia 2018 roku nasza szkoła realizowała międzynarodowy projekt edukacyjny  „Piękna Nasza Polska Cała”, który był odpowiedzią na wyjątkowe święto Polaków – 100. rocznicę odzyskania niepodległości. Cała społeczność naszej szkoły aktywnie włączyła się w realizację projektu, którego celem było kształtowanie postaw patriotycznych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje Polski.  Cele szczegółowe projektu zakładały, iż po zakończonej realizacji zadań dzieci będą znały historię państwa polskiego, jego symbole narodowe. Dzieci miały poznać tradycje, zwyczaje, obrzędy ludowe, tańce ludowe oraz potrawy regionalne. Po realizacji programu uczniowie mieli odczuwać dumę oraz radość z bycia Polakiem. 

             Od września do grudnia zrealizowaliśmy aż 14 zadań wynikających z projektu. W bardzo ciekawy, jak również przystępny sposób  przeżywaliśmy przygodę z patriotyzmem. Dzięki zaangażowaniu i współpracy wszystkich nauczycieli zrealizowaliśmy następujące przedsięwzięcia: nauka, odsłuchanie i odśpiewanie Hymnu Polski, dlatego 9 listopada o symbolicznej godzinie 11:11 wzięliśmy udział w Ogólnopolskim Biciu Rekordu w Śpiewaniu Hymnu Polskiego. Uczniowie klas pierwszych uczyli się wierszy oraz piosenek patriotycznych, które mieli okazję zaprezentować podczas ,, Ślubowania klas pierwszych”, Wieczornicy Niepodległościowej oraz apelu z okazji Święta Niepodległości.

              Kolejnym z zadań projektu było wykonanie regionalnej potrawy ,,Sałatki śledziowej po kaszubsku” oraz jej degustacja. W sali 27 uczniowie klasy 1 a zorganizowali kącik regionalny ,,Kaszuby”, gdzie można było podziwiać porcelanę kaszubską, instrumenty kaszubskie oraz fotografie naszego miasta oraz regionu. W trakcie lekcji otwartej, którą poprowadziła pani Hanna Gruba, nauczycielka języka kaszubskiego, uczyliśmy się alfabetu. Poznaliśmy, co to jest haft kaszubski oraz zatańczyliśmy i zaśpiewaliśmy piosenkę ,,Na bębenku”. Następnie uczniowie wykonali pracę plastyczną  ,,Strój ludowy naszego regionu”.  Na zakończenie projektu uczniowie klasy 1a i 1b wybrali się do Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach.

             Realizacja powyższych zadań oraz ich różnorodność pozwoliła dzieciom na usystematyzowanie wiedzy o Polsce oraz poznanie tradycji i historii o własnym miejscu zamieszkania. Projekt Piękna Nasza Polska Cała bardzo trafnie wpisał się w lokalne przygotowania do setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez nasz kraj. Przyczynił się do wzrostu wiadomości dzieci w zakresie kultury kraju, w którym żyją, a także wzmocnienia postawy patriotycznej. Umożliwił godne uczczenie setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez nasz kraj, a jego wartość dla kształtowania tożsamości narodowej dzieci jest nie do przecenienia.

        Koordynator projektu Wioletta Wydrowska


         

    •      

       

      Nasza szkoła przystąpiła i będzie realizowała projekt
      Fundacji Dbam o Mój Z@sięg -
      „IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS-IE, LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ”.

      Podczas realizacji tego projektu oprócz pisania kartek świątecznych,
      dzieci będą mogły wziąć udział w konkursie plastycznym na samodzielne
      wykonanie kartki świątecznej (konkurs dla klas I-III).
      Nagrodzone prace będą wykorzystane w kolejnej edycji projektu.

      Szczegóły niebawem, zapraszamy!
      Małgorzata Zander


       

      • Międzynarodowy akcent w naszej szkole

      •      eTwinning to platforma służąca współpracy szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowaniu szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który popularyzuje stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet do kooperacji ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres oferty edukacyjnej skierowanej do uczniów i pedagogów, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

         

              Od października 2018 r. uczniowie klas IV –VI ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie realizują projekt eTwinning zatytułowany Penfriend. Inicjatywa ta pozwala doskonalić kompetencje językowe oraz poszerza wiedzę na temat krajów europejskich. Koordynatorem przedsięwzięcia jest pani Anita Bobrowska - nauczyciel języka angielskiego. W trakcie realizacji działań projektowych uczniowie tworzą autoprezentacje, tworzą filmiki o szkole, przygotowują materiały o swojej miejscowości itp. Efekty pracy przedstawiają w formie prezentacji, zdjęć, opisów umieszczanych na platformie TwinSpace, Instagramie projektu, facebooku szkolnym oraz za pomocą innych narzędzi i dzielą się nimi z uczestniczącymi w projekcie rówieśnikami z pozostałych krajów (Rumunia, Portugalia, Grecja).

         

         

              Uczniowie najstarszej żukowskiej podstawówki korzystają z najnowszych narzędzi, aby nawiązać kontakty w języku angielskim i zdobyć nowe umiejętności. Jest to też doskonały sposób na promowanie polskiej kultury i przybliżanie Polski rówieśnikom z innych części świata.

         

        Karolina Grześkowiak, Anita Bobrowska


         

        Projekt LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM

         Okres realizacji projektu LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM:

        1 stycznia 2018 r. - 22 czerwca 2018 r.

        Priorytety projektu LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM

        1. Społeczeństwo przyjazne nauce języków obcych – nieformalna nauka języków,

        2. Tworzenie lepszych i bardziej sprzyjających włączeniu społecznemu szkół, a także wspieranie nauczycieli i kadry kierowniczej szkół w otwieraniu się na różnorodność,

        3.  Język i kultura.

         Cele projektu:

        • rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych i interkulturowych osób uczących się języków obcych;
        • motywowanie do nauki języków obcych oraz kształtowanie samodzielności w ich nauce;
        • rozwijanie kompetencji zawodowych nauczycieli języków obcych;
        • uwrażliwienie na różnorodność kulturową i językową Europy i świata oraz potrzebę prowadzenia dialogu interkulturowego;

        Trzy obszary tematyczne w projekcie LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM:

        1. Pozaformalna nauka języka obcego.

        2. Świadomość międzykulturowa.

        3. Uczenie się języka docelowego przez zabawę.

             Projekt LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM ma za cel nie uczyć języków obcych w izolacji. Ma przyciągnąć uwagę uczniów „tu i teraz”. Ma zachęcić uczniów do nieformalnej nauki języków i stworzyć warunki sprzyjające nauce języka angielskiego i zrozumieniu międzykulturowemu. Projekt ma podkreślić, że wielojęzyczność powinna być postrzegana pozytywnie.

             Udział uczniów w wyjeździe językowym Euroweek był pierwszym krokiem do nieformalnej nauki języka angielskiego. Pięciodniowy program pokazał uczniom, że nauka angielskiego nie musi odbywać się w szkolnej ławce. Nauka języków może mieć miejsce podczas planowania wspólnego zadania, nauki tańca, spotkań karaoke, wspólnych posiłków czy wspólnego oglądania youtuberów.

             Tak naładowani pozytywną energią i wiarą we własne umiejętności uczestnicy Projektu LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM wrócili do rodzinnego Żukowa. Najpierw na gruncie rodzinnym opowiadali swoim najbliższym o wrażeniach z pobytu. Przedstawili atuty takich wyjazdów, opowiadali o różnorodności językowej i kulturowej prowadzących. Z relacji rodziców wynika, że odnosili się do kultur i języków z szacunkiem. Następnie uczestnicy pokazali swoje umiejętności na Tygodniu Europejskim i zarażali swoim optymizmem swoich kolegów i grono pedagogiczne.

             Nieformalna nauka języka angielskiego odbywała się także podczas obchodów Dnia Św. Patryka. Dekoracja ścian plakatami o Dniu Świętego Patryka. wykonanymi przez uczniów naszej szkoły, szukanie złotych monet, irlandzka muzyka, zielone ubrania, koniczynki przypinane do ubrań, kawiarenka Leprachauna i loteria fantowa to składowe nieformalnej nauki języka i wrażliwości na różnorodność kultur.

             Działania zawarte w Projekcie LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM zintegrowały społeczność szkolną: dyrekcję, nauczycieli, uczniów i rodziców. Współpraca uczniów z gronem pedagogicznym w przygotowaniu Projektu pokazała, że po pierwsze możemy się wiele od siebie nauczyć. Po drugie, że mamy też wiele ze sobą wspólnego. Chcemy uczyć się języków obcych. Wraz z rodzicami, Radą Rodziców i sponsorami chcemy pomagać bliskim z naszego lokalnego środowiska. Podjęta przy okazji Dnia Świętego Patryka akcja charytatywna i zdobyte pieniądze przeznaczyliśmy dla podopiecznego żukowskiego SOSW. Chłopiec marzył o specjalistycznym rowerku, na który nie stać było rodziców. Już wiemy, że sprzęt ten wspomaga prowadzoną terapię sensoryczną i ćwiczenia równowagi chłopca.

         

        PARTNERZY PROJEKTU „LET’S GO OUTSIDE THE CLASSROOM”

        •  Rada Rodziców;
        • Indywidualni sponsorzy;
        • Unilever Polska S.A. Oddział Banino - Zakład Lodów i Produktów Mrożonych Algida;
        • POLIKOM Żukowo;
        • MyTime Centrum Edukacyjno – Językowe;
        • Jarbud;
        • Pani Ewa Żmudzińska;
        • TERCJA Transport Piotr Danecki.

         


        Dzień Świętego Patryka

        Opis   ►  Dzien_Swietego_Patryka.pdf

            


        Wyjazd uczniów z opiekunami na obóz językowy Fundacji Euroweek

                

        Wyjazd do Długopola   ► oboz_jezykowy.pdf

        Prezentacja ► prezentacja_EUROWEEK.pdf

        Opis warsztatów ► opis_warsztatow.pdf


         Organizacja Tygodnia  Europejskiego 9 - 13 kwietnia 2018 r.

                 

        Tydzień Europejski - opis ► tydzien_europejski.pdf


         

    • yes smiley smiley smiley

      • eTwinning w naszej szkole

      •  eTwinning to platforma służąca współpracy szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowaniu szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który popularyzuje stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet do kooperacji ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres oferty edukacyjnej skierowanej do uczniów i pedagogów, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

        Od października 2017 r. uczniowie klas IV –VI ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie realizują projekt eTwinning zatytułowany Penfriend. Inicjatywa ta pozwala doskonalić kompetencje językowe oraz poszerza wiedzę na temat krajów europejskich. Koordynatorem przedsięwzięcia jest pani Anita Bobrowska - nauczyciel języka angielskiego. W trakcie realizacji działań projektowych uczniowie tworzą autoprezentacje, robią kartki świąteczne, przygotowują materiały o swoim kraju itp. Efekty pracy przedstawiają w formie prezentacji, zdjęć, opisów umieszczanych na platformie TwinSpace oraz za pomocą innych narzędzi i dzielą się nimi z uczestniczącymi w projekcie rówieśnikami z pozostałych krajów (Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Rumunii).

        Uczniowie najstarszej żukowskiej podstawówki korzystają z najnowszych narzędzi, aby nawiązać kontakty w języku angielskim i zdobyć nowe umiejętności. Jest to też doskonały sposób na promowanie polskiej kultury i przybliżanie Polski rówieśnikom z innych części świata.

        Nauczyciele: Anita Bobrowska, Karolina Grześkowiak

        ​​​​​​​

    • yes smiley smiley smiley

      • Projekt międzynarodowy - "Comenius"

      • We wrześniu 2012 roku Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wybrzeża w  Żukowie przystąpiła do międzynarodowego projektu Comenius.

        Jest to współpraca wielostronna nauczycieli i uczniów z następujących krajów: Francja, Austria, Finlandia, Włochy, Grecja, Turcja, Bułgaria, Litwa i Polska. Temat działań to „Zdrowe dzieci – zdrowa Europa”. Temat ten obejmuje zagadnienia z zakresu ekologii, zdrowego trybu życia, oraz wzajemnego poznawania kultur poszczególnych narodów Unii Europejskiej.

        Przez dwa lata będziemy wraz z uczniami realizować w naszej szkole zadania związane z tematyką projektu. Plan na przyszłość zawiera również kolejne wyjazdy nauczycieli i uczniów. Natomiast w maju2013 roku będziemy gościć u nas nauczycieli z krajów biorących udział w projekcie, oraz uczniów z Bułgarii i Włoch.

        Koordynator projektu: Edyta Kuklińska

         

            Cele projektu  ► cele_projektu.pdf

        Zadania projektu ►  zadania_projektu.pdf

           Nasi Partnerzy ► partnerzy_programu.ppsx

         

    • yes smiley smiley smiley

      • Projekt edukacji morskiej - "Złap wiatr w żagle"

      • Rekrutacja do projektu rozpoczęła się w roku szkolnym 2012/2013. Jest to projekt Urzędu Marszałkowskiego, współfinansowany przez Unię Europejską i budżet państwa, realizowany przy współpracy z Fundacją Nawigare Mateusza Kusznierewicza.   Założeniem projektu morskiego jest powiązanie wiedzy zdobytej podczas zajęć pozalekcyjnych z umiejętnościami zdobytymi w trakcie praktycznych zajęć na wodzie.

        Rozpoczęły się zajęcia żeglarskie dla chętnych uczniów z klas piątych, którzy uczestniczą w projekcie edukacji morskiej ,,Złap wiatr w pomorskie żagle wiedzy".

        Zajęcia prowadzi Magdalena Gliszczyńska.


        Prelekcja na temat morskiej energetyki wiatrowej

        16 kwietnia 2014 r. odbyło się spotkanie uczniów uczestniczących w projekcie edukacji morskiej 
        z panią Anną Sójkowską oraz panem  Jakubem Budzyńskim  z Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej.

         

        Zajęcia z dziećmi miały na celu przybliżenie im tematyki morskiej energetyki wiatrowej. Prelegenci podzielili się z uczniami swoją wiedzą i wieloma ciekawostkami na temat konstrukcji oraz działania morskich farm wiatrowych. Zainteresowanie tematyką morskich farm wiatrowych było bardzo duże, uczniowie wykazali się szczególną aktywnością i zadawali mnóstwo pytań.

        Zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystają w swojej pracy nad realizowanym projektem.  Serdecznie dziękujemy Polskiemu Towarzystwu Morskiej Energetyki Wiatrowej za zorganizowaną prelekcję.


        Prelekcja o latarniach morskich

        27 marca 2014 r. w naszej szkole zorganizowana została dla uczniów klas piątych prelekcja na temat latarń morskich.
         
        Zajęcia z dziećmi poprowadził wiceprezes Towarzystwa Przyjaciół Centralnego Muzeum Morskiego,  p. komandor Apoloniusz Łysejko. Podczas spotkania uczniowie klas piątych uczestniczący w edukacji morskiej pozyskali cenne informacje na temat historii latarń morskich oraz obejrzeli prezentację multimedialną. Pan Apoloniusz Łysejko przekazał do biblioteki szkolnej  komplet wydawnictw poświęconych latarniom morskim związanych z działalnością Towarzystwa oraz paszportów ,,Blizy".
        Serdecznie dziękujemy Panu Apoloniuszowi za zorganizowaną prelekcję na temat latarń morskich polskiego wybrzeża.

        IX Ogólnopolski Konkurs "BARWY MORZA 2014"

             Dnia 28 marca 2014 r. w Gdańskich Szkołach Okrętowych i Ogólnokształcących Conradinum odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom IX Ogólnopolskiego Konkursu „Barwy morza 2014”. 

           Konkurs organizowany był przez SOiO „Conradinum”, jako impreza towarzysząca w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Stoczniowego, a także – Dni Otwartych szkoły Conradinum pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Gdańska i Związku Pracodawców Forum Okrętowe.

           Uczniowie z całej Polski zgłosili prace w trzech kategoriach wiekowych (szkoła podstawowa, gimnazjalna, ponadgimnazjalna) w części: fotograficznej, plastycznej oraz modelarskiej. Na konkurs wpłynęło ponad 1000 prac!

          

             W tym roku, w konkursie nasza szkoła zdobyła najwyższe laury! Uczniowie klas piątych wykonywali swoje prace w ramach projektu edukacji morskiej ,,Złap wiatr w pomorskie żagle wiedzy" pod opieką Magdaleny Gliszczyńskiej.

         

        Opiekun projektu: Magdalena Gliszczyńska